מכירים את המשפטים האלו שרצים לנו בראש?

"אחרי החגים אתחיל דיאטה"

"בחגים עולים במשקל אין מה לעשות"

"כבר חרגתי מהתפריט בארוחת החג אז אין לי למה להמשיך לשמור".

כך תצלחו את החגים בשלום

  • בערב החג רצוי לאכול במשך היום ארוחות קטנות ולא להגיע בתחושת רעב כבדה מדי לארוחת החג. הרעב עלול להחליש את כושר ההתנגדות לפיתויים.
  • בחג יש תמיד מבחר גדול של מזונות על השולחן. לפני שמעמיסים על הצלחת בדקו מה מוגש ובחרו מראש מה תאכלו.
  • השתדלו לשים בצלחת כמות קטנה מכל דבר בחרו את המאכלים האהובים ואל "תבזבזו" קלוריות על מאכלים "רגילים".
  • תאכלו רק מהצלחת שלכן/ם כדי לדעת בדיוק כמה אכלתם.
  • אכלו לאט, בנחת ותיהנו מכל ביס יש מספיק לכולם.
  • כדאי לעשות הפסקות קצרות בזמן האוכל, שיעניקו לגוף מספיק זמן לתהליך העיכול וישדרו הרגשת שובע.
  • התחילו את הארוחה ב 2 כוסות שתיה העדיפו מים, סודה או משקה דיאטטי על פני שתיה מתוקה.
  • התחילו מהסלטים בעלי הערך הקלורי הנמוך יותר, תרגיעו את הרעב כדי שבחירות הארוחה יהיו יותר שקולות.
  • "לא תודה", זו לא בושה. אל תרגישו צורך לאכול כדי לרצות אחרים.
  • הכינו קופסאות מראש ואת השאריות תחלקו בין כולם שלא תישארו עם המון פיתויים במקרר.
  • העדיפו לקנח בסלט פירות, כדור גלידה או תפוח עץ אפוי על פני עוגות וקינוחים עתירי קלוריות.
  • שלבו בחופשת החג פעילות גופנית.

חג שמח