כשחופשת הקיץ בפתח חשוב מאוד לנסות לשמור על תזונה נכונה, בעיקר לילדיכן/ם.

אי סדר בארוחות נקשר לאי סדר ברגלי האכילה ועלול לגרום להשמנה. ברגע שאין ארוחות מסודרות ומתוכננות יש נטייה לאכול מכל הבא ליד, ללא קשר לתחושת רעב.

לכן גם אם קמים מאוחר בבוקר, חשוב להקפיד על שלוש ארוחות עיקריות ולא לדלג על ארוחת הבוקר.

הינה כמה טיפים על מנת לשמור על בריאות ילדיכם גם בחופש:

  • נצלו את החופש לקיים כמה שיותר ארוחות משפחתיות.
  • אכילה בחוץ - כדאי לתכנן מראש מה תהיה התדירות השבועית ולהעדיף מקום שמציע ארוחות קלות וסלטים על פני מזון מהיר עתיר שומן ומלח ודל ברכיבים תזונתיים.
  • אם ההורים לא נמצאים בבית מומלץ להשאיר לילדים צלחות צבעוניות עם פירות וירקות וארוחת צהריים מסודרת בצלחת עם שם הילד עליה.
  • ממתקים וחטיפים – השתדלו להמעיט בהם כמה שאפשר והימנעו ממגוון יתר שלהם בבית. אם בכל זאת אתם קונים מהם, קנו סוג-שניים בכל פעם באריזות קטנות ומדידות.
  • בקייטנה - כדאי לברר מראש מהו התפריט ומה המדיניות לגבי ממתקים, חטיפים, שתייה מתוקה וכריכים. אם הילד רוצה רק כריך עם שוקולד לנסות לגוון עם ממרחים אחרים – כגון חלבה, דבש וטחינה עם סילאן.
  • בבתי מלון "הכל כלול" – מלכודת של פיתויים החליטו שההנאה והבילוי אינם סובבים סביב האוכל, קבעו זמנים לארוחות והציבו גבולות.
  • בבריכה ובים – הצטיידו באוכל שהכנתם בבית.
  • פעילות גופנית משותפת – למשל טיולי אופניים, הליכה בפארק, בילוי פעיל בגינת המשחקים (גם של ההורים) – מומלצת לפחות שעה ביום. את זמן המסך, לעומת זאת, מומלץ להגביל לשעתיים ביום.
  • גלידות- מומלץ להימנע מארטיק שמכיל הרבה ציפוי שוקולד. כדאי להעדיף גלידות יוגורט, סורבה או ארטיק קרח. גם בגלידות על בסיס חלב יש ערך תזונתי רב שמכיל חלבון וסידן.

חופשה נעימה ובריאה